fredag 26 juli 2013

Vinbärssaft och stugsemester

God kväll!

Grillfesten i onsdags var supertrevlig! Tack till er som var med! :)

Idag har vi mest städat och grejat här i Gula Huset. Imorgon beger vi oss nämligen till Öland för att bo i stuga tillsammans med två av prinsarnas farbröder med familjer. Ska bli mycket trevligt! Jag har aldrig varit på Öland, så det ska bli extra kul. :) Vi ska vara borta en vecka.

Jag har hunnit med att koka lite vinbärssaft här på kvällskvisten. När vi kommer hem lär ju fåglarna ha plockat i sig bären, så det gäller att passa på. Det är inte klokt vad mycket vinbär det kan finnas på en enda buske! Tur vi bara har en. ;)


Av två liter bär blev det en liter saft.

Nu ska vi packa det sista här inför morgondagen. Sedan väntar sängen! Ha en fin vecka!

Kram Kristin

1 kommentar:

  1. Så gott med vinbärssaft!
    Vad kul att åka t Öland, dit skulle jag också vilja åka med min familj, jag var där när jag var liten med min familj.. Kommer inte ihåg så mycket!
    Ha en härlig vecka och njut!

    Kramar Sandra

    SvaraRadera