onsdag 25 september 2013

Klädparty, otrevliga kryp och paket

God kväll!

Veckan rusar på, som vanligt. ;) I söndags hade jag Me&i-träff här hemma. Det kom ett gäng goa tjejer, som bjöds på frallor och äppelpaj. Jag handlade mycket fint, faktiskt mest till mig själv. För ovanlighetens skull. Annars köper jag bara prins-kläder. Nu väntar jag ivrigt på att paketet ska dimpa ner. :)

Jag bjöd på frökex. Första gången jag bakade dem. Nästa gång blir det liiite mindre flingsalt och så ska jag göra dem tunnare. Men de är perfekta att ta till när man är sugen på salta chips. ;) Receptet är Leilas.


Idag fick jag ett annat paket, från Ellos. Det innehöll gardiner och kuddar till prinsarnas rum, några kuddfodral till soffan och lite handdukar. :) Ni får se när sakerna kommit på plats.

Otrevliga kryp, ja... Igår kväll kom jag på mig själv med att klia mig i håret konstant. Så; fram med en kam och kamma håret över ett vitt papper. Och vad händer? Jo, en liten lus dimper ner. Panik! Lus-oskuld, som jag är och inga apotek öppna... Ni kan ju gissa hur mycket jag sov i natt. I morse, när jag lämnat prinsarna på förskolan, åkte jag raka vägen till apoteket och köpte lus-schampo. Gjorde alla stegen, men inga fler löss kunde jag hitta. Kanske bara var en liten rackare? Ja, ja, skönt att det är över i alla fall. Prinsarna luskammades grundligt ikväll och är, ännu så länge, lusfria.

Dags att fånga lite förlorad sömn! Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kram Kristin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar