tisdag 11 juni 2013

Sjukhusvistelse

Hej!

Här har det ekat tomt på inlägg ett tag. Vi har haft fullt upp! Ett inlägg med helgens roligheter kommer snart. :)

Igår spelade jag och mina kollegor brännboll mot sexorna på skolan. En årlig tradition, som slutade sådär för mig. Jag var kanske lite "överladdad". ;) Vi spelade på en asfaltplan och på något sätt lyckades jag fastna med foten i någon hålighet. Innan jag visste ordet av föll jag i marken med huvudet före. Resultatet blev ett jack i pannan, en supersvullen och blå haka, en blodutgjutning på ena armbågen och mängder med skrubbsår. Jag var snurrig och mådde inte inte alls bra, så mina kollegor skickade mig med ambulans till sjukhuset.Där fick jag vänta i sju timmar innan jag fick hjälp och i ytterligare två timmar innan de bestämde att jag skulle åka hem. Klockan var då 23... Som tur var stannade min snälla kollega hos mig hela tiden, så jag kunde åka med henne en bit hemåt. Jag hade nämligen 1,5 timme hem från sjukhuset. Mina snälla svärföräldrar hämtade mig och körde resten av vägen hem.

Idag är jag hemma och vilar mig. Välbehövligt! Jag hoppas på att kunna jobba en stund imorgon, då det är skolavslutning.

Idag får ni en bild från vår trädgård. Den är tagen för ett par veckor sedan. Nu är rabatten översållad av dessa söta blommor. Är det någon som vet vad de heter? För det är väl inte julrosor? Eller, kanske? Några av dem blommade ju faktiskt i december också.


Ha en fin dag!

Kram Kristin


2 kommentarer:

  1. Nämen hjälp det där kunde ju slutat riktigt illa.. Skönt att det gick bra :-)

    Blomman har jag ingen aning om vad den heter..

    Hoppas du kan ta dig till skolavslutningen imorgon

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Men fy!
    Skönt att du verkar må bättre?
    Kilar in en liten extra kram redan här ;) KRAM

    Kan de heta backsippor? :)
    De är inte lätt med alla blomnamn, jag har tur som har min mamma som är duktig på det där.. Börjar sakta lära mig :)

    Ha en fin kväll, och krya!
    Kramar

    SvaraRadera