söndag 3 februari 2013

Sovmorgon, kudde och lampa

Hej!

Idag var det min tur att ha sovmorgon. Jag blev väckt halv tio av två små prinsar som hoppade i sängen och ropade mamma. ;) Sedan fick jag komma ner till ett dukat frukostbord. Ingen dålig start på söndagen, det. :)

Sedan har det fixats och grejats här i Gula Huset. En lampa har äntligen kommit upp ovanför köksbordet, så nu ser vi vad vi äter. ;) Nu fattas det bara två mindre lampor ovanför köksön. Vi får väl se när det hinns med.

Lampan kommer från Ikea. (Ja, ni ser rätt. Det är en minigran som står kvar i fönstret.;)

Jag har även hunnit med att sy ett kuddfodral till lekrummet. Det blev nämligen lite tyg över, när jag sydde gardinen. Kuddfodralet blev helt okej, med tanke på att det var första gången jag sydde ett sådant.

Myshörnan med nya kudden. (Lillprinsen älskar Barbapapa och fick dessa två i julklapp.)

Gardinen jag sytt.
Nu ska jag och Ludvig laga söndagsmiddag. Det blir en gryta på lövbiff. Elliot och pappa ligger och vilar. Sedan blir det nog lite utelek.

Ha en fortsatt fin söndag!

Kram Kristin

2 kommentarer:

  1. LYX med sovmorgon ;)

    Den lampan är så fin!
    Beställde en liknande men svart till övervåningen, men leveransen var 10 mars...

    Har ni något kul planerat för veckan?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så gott med sovmorgon! Våran lille Noah 11 månader anser att mellan kl 5-6 är en ok tid att gå upp, så igår skulle jag få sova längre och min man ta det, tro eller ej att han sover
    till kl 7.30-ärligt!!! Hur rättvist är det då :-/
    Så fint du har sytt både gardiner och kuddfodral

    Ha en fortsatt fin måndag
    Kram Sandra

    SvaraRadera