lördag 2 februari 2013

Shopping på tu man hand

Hej!

Igår efter jobbet gav jag och sambon oss iväg på shopping på tu man hand. Vi åkte till A6 i Jönköping. Prinsarna fick mysa hemma hos farmor och farfar. Det var trevligt att kunna strosa runt, shoppa lite och fika i lugn och ro, utan att svepa i sig kaffet. ;)


Det blev en del shoppat. Jag köpte mig ett par rejäla vinterstövlar. Och på halva priset dessutom. Alltid trevligt! Sedan blev det lite inredning och en hel del kläder till prinsarna, så klart. ;)

De här fina tröjorna köpte jag på Polarn o pyret.
Det var en trevlig eftermiddag och kväll med sambon. Tack för hjälpen, farmor och farfar! :) Det blev en sen kväll och prinsarna kom i säng efter 22, så de sov till 8 idag. Skönt!

I förmiddags lektes det med lera här i flera timmar. ;) Mamman kunde sitta i lugn och ro bredvid och bläddra i tidningar och sörpla kaffe.

Elliot provar storebrors "godismaskin".

Ludvig rullar lerbollar.
I eftermiddags var vi ute och lekte i flera timmar i det fina vädret. Riktiga vårkänslor fick och började spåna på vårprojekt i trädgården.

Ikväll blir det melodifestival-mys med hela familjen. Prinsarna ska få vara med och mysa och får somna i soffan. En helg utan rutiner kan vara skönt ibland! ;)

Vad ska ni göra ikväll? Ha det mysigt, vad ni än hittar på!

Kram Kristin

2 kommentarer:

  1. Det är LYX att få shoppa i lugn och ro ;)
    Och att kunna sitta bredvid leken och ta det lugnt..
    Lera är verkligen poppis! Kam tipsa om mitt recept..men det är förstås i gamla bloggen. Men vill du ha så skickar jag det :) Den håller jätte länge i kylen..

    Här blev det melodifestivalen en stund..men njä, de va inte så mycket att ha. Eller vad tycker du?
    Blev att vi började kolla på "katastrof filmen" på femman istället som vi spelade in.. Älskar såna filmer och ser fram emot fyra lördagar till med dom :P

    Många kramar

    SvaraRadera
  2. Edvard har en likadan tröja. Gillar det härligt busiga mönstret!

    SvaraRadera