fredag 1 mars 2013

Fredag igen!

God förmiddag!

Idag är jag hemma med prinsarna. Storprinsen hade feber igår eftermiddag och även lite feber nu på morgonen. Hoppas han piggar på sig snabbt, för i helgen kommer lille kusin Jack på besök och det vill vi ju inte missa. :)

I förra veckan väckte jag min pelargoner, som sovit vinterdvala. Jag kunde redan ta några skott, som börjat spira. :)

Skotten står fint i köket. Lägg märke till vårsolen, som strålar in i köket. Härligt! :)


Så var det det där med att leva sundare... Jo då, det har faktiskt gått bra. Bra frukostar har det blivit och en del promenader. En simtur har jag, som sagt, hunnit med och i eftermiddag tänkte jag ta min andra för veckan. Inget godis har det blivit på kvällarna heller, förutom en liten kakbit igår kväll för att fira mina framsteg. ;)

Frukost i torsdags bestående av: naturell youghurt med en skivad banan, blåbär och havrefras, ett kokt ägg och en nyttig bit bröd med skinka och paprika.

Jag önskar er en fin fredag och en trevlig helg!

Kram Kristin

4 kommentarer:

  1. Duktigt med ditt sunda men man måste också få unna sig och må gott! Sunt förnuft! Jag kan tipsa om en grymme app som jag laddat ner för hemma träning, (jag går inte på gym) den heter "Nike club training" där finns allt för rumpa, mage armar, ben mm mm
    Hoppas att stora kille mår bättre så ni kan träffa kusinen!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Oj sticklingar redan! Låter som du kommer lyckas ;)

    Duktig du är som kämpar för ett sundare liv! Det är ju verkligen inte lätt.
    Har själv börjat styrketräna hemma på kvällarna. Men snart ska det slinka ner en kladdkakebit, så plus minus noll :P

    Ha en fin kväll! Det som är kvar ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fint! Jag måste väcka mina med, hög tid nu liksom...
    Hoppas Storprinsen piggade på sig!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  4. Ett gott vårtecken att pelargonerna växer av ljuset.
    Mina har fått rötter äntligen så dom ska få ett nytt hem.
    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera