torsdag 28 mars 2013

Veckan som gått

God kväll!

Här har det varit tyst ett tag. Både sjukdomar och trötthet som kommit emellan. För visst blev jag sjuk, jag med. Influensa, av den envisa sorten. Jag låg pall i flera dagar. Sedan har tröttheten hängt sig kvar hela veckan, trots att jag var pigg nog att jobba redan i måndags. Men nu är det påsklov och jag och prinsarna kan vila upp oss rejält! :)

I veckan pyntade vi ett påskris, som fick sin plats i lekrummet.

 


Den här fina tuppen har Ludvig gjort på förskolan. :) Ser ni så fint färgen matchar? Fjädrar och kycklingar köptes innan Ludvig gjorde sin tupp.

Den här söta kycklingen har Elliot gjort på förskolan. :) Han har satt ditt ögon och annat helt på egen hand.

Vi har också hunnit med att göra påskteckningar till farmor och farfar och till mormor. :)


Och så har vi lekt med dockor.




Idag var vi hos farmor och farfar och fikade. Vi klädde ut Elliot till påskkärring, innan vi åkte dit. Ludvig ville absolut inte klä ut sig, envisa ungen. ;) Ibland undrar jag vad han har fått sin envishet ifrån? ;)


Glad Påsk önskar jag er! Jag hoppas vi ses ikväll? Flyg lugnt! ;)

Kram Kristin

2 kommentarer:

  1. Skönt att du är på benen igen, jag har legat sen igår em men känner mig bättre nu... Trött som attan!
    Vilken söt liten påskkärring du fick med dig till farmor å farfar..
    Önskar dig en glad påsk
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. GLAD PÅSK!! ;)
    Hoppas ni alla känner er bättre nu.

    Den där söta påskakärringen får gärna komma hit och påska ;)

    Kramar

    SvaraRadera