torsdag 25 oktober 2012

Äppelpaj och "vattenkran"

God kväll!

I eftermiddags fick vi se de första snöflingorna dala ner utanför fönstret. Ludvig drog fram en stol till fönstret och tittade ut och utbrast: Men vad är det som kommer!? :) Han ville genast gå ut och göra snöbollar. ;) Tyvärr smälte det bort snabbt.. Men det blir ju fler chanser.

Jag och Ludvig bakade en äppelpaj. Sedan tog vi med oss pajen och vaniljvisp och åkte hem till farmor och farfar och bjöd tillbaka. Det är nämligen alltid de som bjuder på mat och fika, så nu var det vår tur. :) Ludvig och farmor gick ut en stund i mörkret och lekte.

Igår var farmor och farfar på Ikea. De köpte med en stor krok till mig, som jag nu ikväll satte upp som "vattenkran" i barnköket. Tack för hjälpen! :) Så här blev det:


Lillprinsen ville genast "diska", så han fyllde diskhon med lite allt möjligt. ;)


Nu blir det lite mys i soffan, innan tidig sänggång för mig. Imorgon ska storprinsen till förskolan igen. Då ska jag bara lämna honom och sedan åka hem igen. Det går säkert bra! Ha en fin kväll!

Kram Kristin



2 kommentarer:

  1. Så bra det blev! :)
    Förstå att det skulle diskas direkt ;)

    Va kul om du vill beställa! :)
    Jag tror det mesta står här:
    http://ljuvligtvittochbusigagossar.blogspot.se/p/namntavlordoptavlor.html
    Men även tavlorna med "barn" har golv numera. Hittade bara gamla bilder på datorn när jag gjorde inlägget.
    Och du får gärna komma med egna önskemål på nya detaljer :)

    Ha en härlig helg :)
    Kramar Frederica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag blev nöjd! :)
      Då kommer det en beställning till dig inom kort!

      Radera