söndag 28 oktober 2012

Löv, porslin och bio

God kväll!

Sambon jobbade extra i förmiddags och jag och prinsarna var hemma och bara latade oss. Eftermiddagen och kvällen spenderades ute i trädgården, där vi räfsade löv. Vi måste ha Sveriges mest lövrika ek i vår trädgård. ;) 8 sopsäckar med löv fick vi ihop! Och då gjorde vi ändå en stor lövhög bakom garaget åt eventuella igelkottar. :)

Här kommer några bilder från insidan av mitt lilla hörnvitrinskåp. Vinglasen med blå fot fick jag av min mamma i studentpresent. (Jag hade 12 från början. ;)) Dessertskålarna har jag fått av en god vän. Koppar, fat och assietter är Rosenthals "Maria björnbär", som jag samlat på sedan jag föddes. Jag älskar glas och porslin! ;)




Imorgon är det en stor dag! Jag och storprinsen ska se bio för första gången. :) Det blir "Lilla spöket Laban", som visas på biblioteket. Lillprinsen får vara hos farmor och farfar under tiden. Efter lunch åker jag iväg med jobbet på lunch och förläsningar. Farmor och farfar är snälla och passar prinsarna tills sambon slutar jobbet.

Nu blir det soffan en stund! Ha en bra kväll!

Kram Kristin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar