torsdag 18 oktober 2012

Fika och förskolenoja

God kväll!

Ikväll kom barnens farbror och kusin på spontanbesök. Det hade de prickat in bra, med tanke på att det skulle serveras kladdmuffins med grädde här i Gula Huset. ;)


På måndag börjar inskolningen på förskolan för storprinsen. Mamman är supernojig, så klart, men det ska nog gå bra. Redan imorgon ska vi gå dit på förmiddagen och hälsa på och prata lite. Han ska bara gå 15 h/v, eftersom jag fortfarande är föräldraledig med lillprinsen. Efter jul börjar jag jobba igen, så då ska de vara där båda två. Det blir nog bra för Ludvig att vara där lite grann nu i början, så han får vänja sig. Han har ju varit hemma med mig nu i nästan 1,5 år. Är det bara jag som nojar över det här med förskola? Eller är det för att jag själv arbetar i den "branchen"?

Här kommer en bild från eftermiddagens lek i lekrummet. Som ni ser är där inte alltid städat. ;)


Prinsarna var gnälliga och trötta nu ikväll, men nu sover de gott, sedan en timme tillbaka. Dags att mysa ner sig i soffan och slappa lite. Ha en bra kväll!

Kram Kristin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar