torsdag 13 december 2012

Luciamorgon och förskolelusse

God kväll!

I morse tittade jag och prinsarna på luciamorgon och mös med tända ljus. Detta är något jag tydligt kommer ihåg från min barndom. Jag och mamma brukade titta på luciamorgon och äta god frukost. Jag satt i nattlinnet, med en filt om mig. Håret var lockigt, dagen till ära, då jag sovit med flätor. Jag kommer ihåg den mysiga känslan, men också spänningen inför mitt eget lussande. :)


På spegelns hylla syns en liten krans av en, jag gjorde förra veckan. Tänk att något så litet kan ge så mycket julkänsla. :)


Sedan åt vi god frukost bestående av lussekatter med smör och ost. För er som inte har provat ost på saffransbröd: gör det! Det är jättegott! :) Det måste dock vara en mild ost, så som gouda eller gräddost.



På kvällen var det dags för storprinsen att lussa för oss. Jag, sambon, lillprinsen och farmor var där. Ludvig satt i frökens knä och såg nästan lite chockad ut över allt folk som knäppte kort efter kort. Men han var så söt, vår tomte. :)


Lillprinsen hittade genast förskolans lekkök och satte igång att laga mat. :) Det bådar ju gott, för den 7:e januari är det dags för honom att skolas in.


Trötta efter allt lussefirande och alla lussekatter och pepparkakor, sussar nu prinsarna gott. Snart ska jag göra detsamma! Hoppas ni har haft en mysig luciadag! :)

Kram Kristin

1 kommentar:

  1. Söt liten krans!
    Men stack du dej inte en massa? :P

    Ost på saffransbröd? Måste testa det då :)
    Låter faktiskt inte så fel..

    Så söt liten nisse!
    Som börjar bli stor, inskolning redan. Hur känns det?

    KRAM

    Ps.. du har så man måste fylla i en massa luriga koder för att kommentera, du får gärna ta bort det så det blir lättare att säga hej ;)

    SvaraRadera