onsdag 5 december 2012

Lussekattsbak och snölek

Hej!

Storprinsen fick vara hemma från förskolan idag också. Vår ena bils batteri la nämligen av igår, så den har varit på verkstaden hela dagen. Först hade jag tänkt mig en morgonpromenad med vagnen till förskolan. Men vid närmare eftertanke ändrade jag mig. Det verkade lite jobbigt att pulsa genom snön, med en dubbelvagn, i 45 minuter. Så vi var hemma och mös i värmen istället. :)

Vi bestämde oss för att baka lite lussekatter på förmiddagen. Degen fick jäsa under en fin och julig kökshandduk. Vi har en handfull sådana här, som har tillhört sambons farmor.



Medan degen jäste tog jag mig en kopp kaffe och satte mig i soffan. Plötsligt blev det väldigt tyst... Jag hittade storprinsen uppkrupen på köksön i färd med att hälla mjöl i hela köket. ;)


Lussekatterna blev riktigt goda! :)



På eftermiddagen var vi ute och lekte i snön. Det var så klart uppskattat!






Nu på kvällen försökte vi få till årets julkort. Prinsarna kläddes i tomtekläder och mutades med choklad från chokladkalendern. Men det blev inga bra bilder. Prinsarna var inte alls på humör. Vi får ge det ett försök till, en annan dag. Men det måste bli snart! Vi är sent ute i år...

Lillprinsen är så otroligt mammig just nu. Jag kan inte gå ut ur rummet, utan att han är i mina hasor och ropar "mamma" med sin oroliga stämma. När jag lagar mat får jag ha honom sittandes på köksbänken. Men det går väl över... En dag, om sisådär 10 år, lär jag väl sakna att ha honom sittandes på köksbänken.


Nu ska vi se en film! Ha en mysig kväll!

Kram Kristin

1 kommentar:

  1. Så söta gossar :)
    Men busigt att hälla ut mjöl :P haha.

    Vi har inte heller tagit kort än, hoppas vi hinner i helgen..annars får det faktiskt va. Kanske målar några med gossarna istället :)

    Hoppas ni får ordning på bilen snart!
    Kramar

    SvaraRadera