tisdag 6 november 2012

Kvällspromenad, vitrinskåp och såpbubblor


God kväll!

Jag kom precis in från en sen kvällspromenad alldeles ensam. Det var riktigt skönt! Både för kroppen och för det trötta mammahuvudet. ;) Jag rör på mig alldeles för lite. Det måste bli ändring på det!

Här kommer en bild på vårt gamla, fina vitrinskåp, som numera står i garaget. Det ska målas vitt men det har inte blivit av ännu. Eftersom det väger sisådär 2000 ton, bestämde vi att det skulle ner i garaget direkt när vi flyttade, så jag kunde måla det. Jag hittade det på blocket för några år sedan tillsammans med en skänk, som numera är vitmålad och agerar tv-bänk här i Gula Huset. Nu ska jag bara ta tag i att måla det här åbäket också. Innan jul ska det bli av! ;)


Idag, när vi hämtat storprinsen på förskolan, var vi ute och lekte. Vi sparkade boll och blåste såpbubblor. Jag blir alltid så nostalgisk av såpbubblor. Jag måste ha blåst många bubblor i min barndom. ;)



När man tittar på lillprinsen, så ser han också lite nostalgisk ut. Eller kanske bara förvånad? ;)

Nu blir det snart sängen för mig! Sov gott!

Kram Kristin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar