onsdag 21 november 2012

Storprinsens sovrum

Hej!

Idag har jag börjat pynta inför advent. Några stjärnor är på plats i fönsterna, men jag behöver köpa på mig en hel del till, för det finns många fönster i Gula Huset. ;)

Idag får ni lite bilder från Ludvigs rum. Han har ett stort rum och med tiden är det tänkt att båda prinsarna ska sova där inne. Tapeterna är väldigt söta tycker jag, men de passar tyvärr inte mina prinsar. På golvet ligger det en grön heltäckningsmatta, som så småningom ska bytas ut. Här får ni se hur Ludvig har det i sin sovhörna.

Sängen köpte jag på en loppis för ett par år sedan. Den kostade några tior och med lite färg blev den hur fin som helst. Sängkläderna kommer från Ellos.


Samma godnatt-ord som lillebror.. Tapeten är som sagt jättesöt och sattes upp någon gång på 70-talet. Då bodde det en ung flicka i rummet. Den är väldigt fin i skicket, så det känns nästan dumt att riva ner den.


Storprinsens fina böcker, första nallen, första skorna och en söt virkad elefant.


Storprinsen när han var alldeles ny.. :)


Denna söta gungstol hittade jag på en Facebook-loppis. Jag kunde inte motstå den. :)


Ikväll hälsade vi på farmor och farfar en stund. Jag fick låna svärmors symaskin, så nu kanske det blir en gardin av det söta tyget jag köpte. Jag har inte sytt på minst tio år, men det ska nog gå bra! ;)

Ha en fin kväll!

Kram Kristin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar