måndag 19 november 2012

Lillprinsens sovhörna

 
God kväll!
 
Idag har jag plockat här hemma och börjat fixa inför advent. Så mysigt! Jag ser fram emot när Gula Huset är färdigpyntat och fint. :) Fast själva pyntandet är ju också kul.
 
Idag får ni se bilder från lillprinsens sovplats. Han har en hörna i vårt sovrum och där sover han gott. I alla fall halva natten.. Sedan vill han komma över till mamma och pappa och gosa. ;)
 
 
 
Sängen fanns på Ikea för ungefär 10 år sedan. Då var den grön och träfärgad. Redan då blev jag förälskad i den och bestämde att när jag får barn ska de sova i den sängen. När jag blev gravid med Ludvig fanns sängen inte kvar på Ikea. Jag började leta och hittade denna på Blocket för några hundralappar. Den var då dessutom redan vitmålad. Jag blev överlycklig! :) Sängkläderna kommer också från Ikea.

 

Lillprinsens fina böcker, första nallen och de små söta tossorna. :)


Miniconverse, som han fick av moster Felicia och kusin Julie. :)


Orden prinsarna får höra när de nattas...


Lillprinsens vänner. :)


Här kommer en bild på fina Ludvig, som provade sina bröllopskläder ikväll. Han ska nämligen vara brudnäbb på moster Fannys bröllop. :)


Nu blir det lite soffhäng innan sängen kallar! Ha en fin måndagskväll!

Kram Kristin

1 kommentar:

  1. Så mysigt han har det!
    Jag ääälskar sängen ;)
    Att Ikea haft så fina...

    Vita tryfflar? Det lät gott :)
    Har du något bra recept?

    Va bra att du gillade tavlan! Tack!

    Kram Frederica

    SvaraRadera