fredag 23 november 2012

Pyssel och pepparkaksbak

God förmiddag!

Igår pysslade jag och storprinsen lite, medan lillprinsen sov. Vi målade gipsfigurer. Det var uppskattat! :) Ludvig målade så försiktigt och noga med den lilla penseln.

 
Det fina loket målade Ludvig. Jag försökte mig på tomten, men blev inte klar. 
 


På kvällen, när pappa kommit hem från jobbet, bakade vi pepparkakor. Prinsarna tyckte det var roligt. En liten stund i alla fall. På slutet var det mamman som själv höll till i köket och bakade ut de sista kakorna. Det blev inte så många pepparkakor till slut. Degen försvann, på något mystiskt sätt.. ;)




Speciellt goda blev de inte heller. Några blev mjuka och några blev brända. Att det ska vara så svårt! Men det luktade gott här i Gula Huset i alla fall! :) Och några pepparkakor med mjölk åkte ner i de små prinsmagarna efteråt, så lite goda måste de ju ha varit.



Nu ska jag ta mig en kopp kaffe medan barnen vilar en stund. I eftermiddag ger vi oss ut i skogen, för att leta material att adventspynta med. Ha en skön fredag!

Kram Kristin

1 kommentar:

  1. Vilken härlig dag ni verkar haft :)

    Jag och de minsta är hos mina föräldrar över helgen, och jag lyckades se lite hemgjord pepparkaksdeg i kylen.. så tror det blir baka av imorgon :D

    Ha en härlig helg!
    Kramar

    SvaraRadera