måndag 5 november 2012

Ljusslingor, stjärnor och god mat

God kväll!

Dagarna rusar på som bara den och snart är det väl helg igen. Idag tog jag och lillprinsen en tripp till Rusta, för att handla ljusslingor, som ska pryda vår balkong. Det blev sådana där grangirlanger med ljus. Jag fick köpa två 6 meters-slingor för att det ska räcka hela vägen runt balkongen. Det kommer att bli så fint! :)

Jag letade också efter adventsstjärnor man kan ha ute. Jag vill ha två stora på vår veranda. Den är inte helt inglasad, så det måste nog vara sådana som tål att vara ute. Eller vad tror ni? Det fanns hundratals fina stjärnor på Rusta, men inga att ha utomhus. Någon som vet vart man kan får tag i stjärnor för utomhusbruk?

Vi köpte även lite annat smått och gott på Rusta, till exempel en burk färg. Får se vad jag ska ta tag i att måla först? Här finns en hel del att välja på.. ;)

Igår lagade vi nötstek med potatisgratäng och kladdkaka med grädde. Detta tog vi med hem till farmor och farfar och bjöd på. Det var gott och trevligt! :)


Så här mysiga var prinsarna idag, när Ludvig kom hem från förskolan. :)


Nu blir det lite soffhäng, innan sängen kallar. Ha en fin måndagskväll!

Kram Kristin

1 kommentar:

  1. Så mysigt soffhäng ;)

    Aldrig sett stjärnor ute? Låter fint :) Skriv om du hittar några...

    Kramar

    SvaraRadera