måndag 21 januari 2013

Renoveringstankar

God kväll!

Prinsarna var trötta efter en heldag hemma med pappa, så nu sussar de sött. De hade bakat goda kakor, som jag fick smaka när jag kom hem. Ludvig var väldigt noga med att kakorna skulle räcka till mamma. ;)

Just nu sitter jag och tittar efter tapeter till storprinsens sovrum, ett rum som så småningom ska husera båda prinsarna. Det är så svårt.. Jag vet inte riktigt vilken färg jag ska välja. Det blir ju vitt såklart, men så vill jag ha en fondvägg med någon rolig tapet. Blå är ju Ludvigs favoritfärg och vi har många "barninredningsprylar" i blått, men samtidigt kunde det ju vara kul med en annan färg. Lekrummet är ju blått. Någon som har några tips och idéer?

Här är några fina tapeter jag funderar på:

2666
Denna kommer från Boråstapeter.
2665
Den finns även i grått. Storprinsen älskar luftballonger!
Ebba (NW)
Även Sandbergs har luftballonger.
Kaj (NW)
Fin tapet från Sandbergs.
Kaspar (NW)
Ännu en tapet från Sandbergs. En av mina favoriter!
 
   Fler tapettips mottages gärna! :)

Barnens sovrum ska göras om, så att det blir klart till sommaren. Heltäckningsmattan ska bort, det ska läggas nytt trägolv, taket ska målas och så ska det förmodligen dras ny el, när vi ändå är igång. Men ännu så länge är det bara tankar i mitt röriga huvud. ;)

Ha en fin kväll!

Kram Kristin

10 kommentarer:

  1. Har ett förslag, fråga ludde :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant! Men jag vill ju bestämma! ;) Visar jag honom så blir det luftballongerna.

      Radera
  2. Föll direkt för den översta! ;)
    Ni vill inte ha marint? Vitt, blått och rött?
    Annars tycker jag även grått/svart är fint!
    Valde det till Vides rum och är jätte nöjd, fanns mycket mer än jag trodde att inreda med. Men självklart slinker det in lite blått ändå :P

    Kul att ha renoveringstankar i skallen ;)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Vad skoj med renovering =) Vitt och blått är fint men även grått och svart. Kommer bli jättefint hur som. Kram och ha en toppen dag!

    SvaraRadera
  4. Fina båda två. Har valt väldigt klassika tapeter hos oss. Åren går så vansinnigt fort och snart står man med en 8-åring framför sig som inte vill ha något "barnsligt". RL har superfina randiga tapeter som jag tror att du skulle gilla!

    SvaraRadera
  5. jag är känd att säga vad jag tycker,.....det var räliga tapeter...nä lite mer racerbilar,lite fart...dom e ju stora dina pojkar...eller måla väggen blå.eller lite racerbilar på lite fart lite fläkt!
    Jag e fart som blixten säger....

    SvaraRadera
  6. De är jättefina men om ni inte vill tapetsera om snart igen så rekommenderar jag icke-barn tapeter! Småbarnstiden går så fort förbi:-)

    Sara

    SvaraRadera
  7. Tack för alla inspirerande kommentarer! :) Jag ska ta mig en ordentlig funderare, innan jag bestämmer mig. Ska ta mig en titt på lite annat än "barntapeter".

    SvaraRadera