måndag 14 januari 2013

Vardagspussel

God kväll!

Idag jobbade jag min långa dag på jobbet. När jag kom hem var jag trött, klockan var nästan 18. Jag möttes i hallen av två glada prinsar, som gav mig både pussar och kramar. Jag kände mig genast piggare. :)

Prinsarna har varit hemma med pappa hela dagen och kommer att vara det varje måndag, fram till sommaren. Jag jobbar så många timmar jag orkar på måndagen, så kan jag hämta prinsarna vid 14 på förskolan de andra dagarna. Utom på tisdagen, då jag jobbar lite längre. Men då rycker farmor och farfar ut och passar prinsarna en stund på eftermiddagen. :) Vardagspussel på hög nivå! ;)

Imorgon är det dags! Vi ska stiga upp innan 6 och jag ska lämna prinsarna på förskolan vid 7. Men det ordnar sig nog. Det som behövs är struktur, för att pusselbitarna ska hamna på rätt plats. I den här familjen strukturerar vi bättre på kvällen, än innan sex på morgonen.;) Så nu ska allt förberedas inför morgondagen.

Två morgontrötta gossar, vilar i soffan. (Bilden är tagen för några månader sedan.)

Ha en fin kväll!

Kram Kristin

2 kommentarer:

  1. Vilket fint porslin du har på dina fina kökshyllor! Visst är det ett pussel att få ihop allt och ska man upp så där tidigt så är det nästan ett måste att planera och plocka fram allt kvällen innan! Vilka sööta prinsar i soffan!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt på helgen när barnen kan dra sig länge på morgonen =) Skoldagar är det lite pussel. Kram och ha en toppen dag nu! Kram

    SvaraRadera