lördag 19 januari 2013

Sjukstuga

God kväll!

Igår kväll när vi skulle gå och lägga oss vaknade en ledsen lillprins och var kokhet. :( Över 40 graders feber hade han sedan hela natten och dagen idag. Febern gick ned något, så länge han hade panodil i kroppen.

Min dag idag spenderades sittandes i soffan med liten, mammig lillprins i famnen. Jag har inte kunnat röra mig många meter ifrån honom idag. Stackars lillplutten... Men nu sover han gott i alla fall, efter ännu en dos panodil. Hoppas han får sova bra i natt. Nu hoppas vi bara att storprinsen får vara frisk.

Vi som skulle ut och åka i någon pulkabacke idag. Istället fick vi sitta inne och titta ut på solen som strålade på den vita snön... Ja ja, det kommer fler dagar.

Jag tog mig en liten ensampromenad innan ikväll. Det behövdes, efter dagen. Kylan bet i kinderna och snön knarrade så där härligt under fötterna. När jag kom in tittade jag på termometern. Minus 14 grader! Inte konstigt att det bet i kinderna.

Nu blir det en film för mig och sambon (om vi nu lyckas hålla oss vakna). Igår kväll somnade vi båda två i soffan. ;) Vad ska ni hitta på ikväll?

Ha en fin kväll, vad ni än hittar på!

Kram Kristin

En glad och fortfarande frisk prins i fredags. :)

Nöjd att det är helg, kanske?

2 kommentarer:

  1. Men nä stackaren! :(
    Det är hemskt att se dom sjuka..
    Hoppas han kryar på sig fort!

    Hihi, ja somna i soffan är lätt som småbarnsförälder ;)
    Här blir det också soffan ikväll.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men, stackars lilla sööta Elliot! Hoppas han har kryat på sig lite idag! Man tycker såå synd om dem och det är verkligen det värsta som finns när de små är sjuka!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera